dinsdag 21 augustus 2012

de 7 schoonheden

Ze bestaan al heel lang en ik denk dat iedereen ze ook wel kent: De 7 schoonheden. In de loop van de jaren/eeuwen zijn ze een beetje veranderd, maar ik ga de 7 klassieke schoonheden bespreken.


We beginnen met: donker haar met lichte ogen of licht haar met donkere ogen. Ik vind dit echt super mooi en dan vooral blond haar en bruine ogen. als je dit hebt: luck you! Een celeb die dit heeft is Mia Wasikowska (bekend van o.a. Alice in Wonderland)
Bron
De tweede schoonheid is een bleke huid. Deze herken ik wel een beetje. Dankzij het zonnetje van de afgelopen dagen ben ik wel een beetje verkleurt, maar ik vind anders mijn gezicht wel een beetje bleek. Ik vind het niet mooi, maar blijkbaar is het dus een van de schoonheden. Een celeb die dit met mij deelt is Amanda Seyfried. Ik vind haar niet echt heel bleek, maar dat vind ik bijna niemand.
Bron
De volgende. De moedervlek boven de lip, de schoonheidsvlek. Deze heb ik 100% zeker. Mijne zit alleen niet helemaal erboven maar er echt tegenaan. Ik vind het helemaal niet lelijk, maar dat het nou echt één van de 7 schoonheden moet zijn? Nee dat vind ik niet. Marilyn Monroe, wie kent haar niet, had ook een moedervlek boven de lip, alleen zat die wat verder van haar lip af dan bij mij.
Bron
De vierde is lang gekrulde wimpers. Ook deze heb ik, aangezien ik vaak hoor: Wow Anne jouw wimpers zijn lang! Ik vind het mooi, maar als je het niet hebt bestaat er altijd nog zoiets als een wimperkruller, nepwimpers en mascara niet te vergeten! Lea Michele heeft ook lange wimpers.
Bron
We zijn alweer bij de vijfde aangekomen. Amandelvormige ogen, deze vind ik moeilijk te herkennen. Zelf heb ik 'm niet, maar wie deze schoonheid wel heeft is Angelina Jolie. Ik vind dat ze hele mooie ogen heeft, maar ik denk niet dat dat komt vanwege de amandelvorm.
Bron
De op een-na-laatst. Sproeten. Ik zelf heb geen sproeten. Een jaartje terug had ik wel hele lichte zomersproeten. Ik hoor wel eens mensen met sproeten zeggen dat ze liever geen sproeten hebben. Ik vind het wel erg mooi, maar zelf zou ik het niet willen, het moet je echt staan vind ik en bij zou het niet staan denk ik. Onze eigen Chantal Janzen heeft sproeten en het staat haar als je het aan mij vraagt.
Bron
De laatste van de 7 schoonheden is kuiltjes in de wangen. Super schattig vind ik dit! Ik zelf heb het niet, maar ik weet dat Suus dit wel heeft of een beetje. Bij kleine kinderen die dit hebben, maakt het de lach zooo schattig! I love it! Cheryl Cole heeft ook de schattige kuiltjes in haar wangen.
Bron

De schoonheden die er door de jaren heen bij zijn gekomen zijn o.a. spleetje tussen de tanden (Madonna) en kuiltje in de kin (Simon Keizer).

Ik heb, denk ik, 3 van de 7 schoonheden, maar dit zegt natuurlijk helemaal niet!

Hoeveel van de 7 schoonheden heb jij? Welke vindt jij mooi?

xxxlovess Anne

1 opmerking:

  1. ik heb er denk ik 4 van de 7, liever zou ik geen sproeten willen of een bleke huid. Het liefst zou ik een egale iets donkere huid willen! maar goed, niet alles is zoals jij het wilt (heel weinig zelf, aangezien we altijd de dingen willen die we niet hebben). En ik heb gehoord dat lange benen ook een van de schoonheden was? klopt dat? leuke blog btw x

    BeantwoordenVerwijderen