donderdag 29 november 2012

dagje ziek thuis.

Bleh, dit is nu de tweede dag dat ik ziek thuis blijf. Verschrikkelijk saai vind ik dat. Maar ik heb wel ineens tijd voor een hoop andere dingen. Omdat ik niet gewoon rustig op de bank of in mijn bed kan blijven liggen en gewoon een filmpje ga kijken, moet ik iets anders zoeken. Ik kan gewoon niet de hele dag stil zitten. Behalve.. als ik iets creatiefs ga doen. Bijna altijd als ik ziek ben ga ik tekenen. Gewoon voor de lol. Plaatjes uit een tijdschrift of dingen die in mijn hoofd zitten. Vandaag dus ook weer, en dit wilde ik even showen :)


Als je op YouTube 'how to draw a realistic eye' intikt krijg je veel zoekresultaten. Verschillende filmpjes van mensen die je leren om een realistisch oog te tekenen. Ik wilde dit wel eens proberen en heb toen deze uitgekozen;


Ik heb alleen wel het geluid uitgezegd, de uitleg (die in het engels is by the way) van de man is eigenlijk een beetje onnodig. Het filmpje is wel duidelijk.

 
Ik heb de grote lijnen mee getekend, maar heb daarna zelf een beetje geëxpirimenteerd met kleuren en materialen.
 
 
 
Het oog heb ik ingekleurd met aquarel potloden, twee kleuren aangebracht en daarna uitgeveegd met water.
 
 
 
En voila, het eind resultaat. De wenkbrauw met pastel potlood en de wimpers met zwarte inkt en een kroonpenseel.
 
 
Daarna nog een tekening gemaakt zonder de hulp van Youtube;
 
 
Afgeleid van een plaatje dat ik vond. Ik heb het opzettelijk niet ingekleurd, omdat ik de tekening dan meestal compleet verpest, haha.
 
 
Ik ben wel een beetje trots op hoe deze twee tekeningen zijn gelukt, en ik heb me weer een dagje vermaakt. Met filmpjes op YouTube kun je dus erg leuke tekeningen maken en het is zeker aan te raden. Ik geloof dat iedereen kan tekenen als je zo'n filmpje volgt :)
 
 
Hugs and kisses, Susanne. 
 

1 opmerking: