zondag 7 oktober 2012

Beauty questions

 
Anne heeft laatst al een paar beauty tags geplaatst, en hier komt er dan nog eentje van mij. Ik heb deze gevonden op What a beauty en het leek me leuk om deze te beantwoorden, zodat jullie iets meer te weten komen over mijn beauty gewoontes. Het orgineel is 38 vragen, maar ik heb er een paar weg gelaten die me niet zo interessant leken voor mij om te beantwoorden.
Geen idee of jullie dit leuk vinden om te lezen, maar mijn inspiratie is een beetje zoek vandaag. Vandaar dit niet zo lange bericht. Maar have fun met lezen!



Hoevaak was jij je gezicht op een dag?
2 keer, 's morgens en 's avonds voordat ik naar bed ga.

Welk huidtype heb je?
Ik heb denk ik vooral een droge huid, maar het is niet heel extreem.

Welke face wash gebruik je op dit moment?
Ik gebruik nu de anti-spot 4in1 cream wash van essence, je ziet hem op de foto hiernaast. Dit is een soort reinigings masker, ik heb hem laatst gekocht en ben er wel tevreden over.

Scrub je je gezichtshuid?
Ja, dit doe ik meestal een keer per week.

Heb je sproeten?
Ik heb alleen zomersproetjes, een klein beetje.
 
Heb of had je last van acne?
Nee, nooit gehad gelukkig.

Welke foundation gebruik je op dit moment?
Ik gebruik geen foundation, ik doe altijd concealer en op slechte dagen doe ik ook wat bronzer poeder op. Het lijkt me ook moeilijk om uit te zoeken wat een goede foundation is en welke kleur geschikt is voor je huid.

En welke concealer gebruik je?
Ik wissel meestal af, het meest gebruik ik 'Hide the Blemish concealer' van Rimmel London, in de kleur Golden Beige 105. Of ik gebruik de 'stay naturel concealer' van Essence.

Wat vind je van valse wimpers?
Super leuk voor carnaval of een ander feestje, maar om dit naar school aan te doen? Nee. Of het moet heel subtiel zijn. Lijkt me wel veel werk zo 's ochtends vroeg.. Ik heb vaak al moeite met een simpel eyeliner lijntje.

Wist je dat je je mascara elke drie maanden moet verwisselen?
Zoiets heb ik wel eens gehoord ja, en ik doe meestal ook niet langer dan dat met een mascara.

Van welk merk is je mascara?
Maybelline.

Welke tools gebruik je voor het aanbrengen van je make-up?
Ik heb een bronzer kwast voor het aanbrengen van mijn bronzer. En bij het aanbrengen van mijn eyeliner zijn wattestaafjes mijn beste vrienden. Het puntje een beetje nat maken en dan kun je makkelijk de uitschieters van je lijntje wegwerken. Verder gebruik ik vóór dat ik mascara aanbreng de wimperkruller voor een mooier effect en langere wimpers.

Oogpotlood of eyeliner?
Sowieso eyeliner! Dat gebruik ik elke dag.

Gebruik je minerale make-up?
Nee, niet dat ik weet tenminste.

Gebruik je liever drugstore make-up of de wat duurdere merken?
Ik heb meestal de goedkoopste merken, daar heb ik genoeg aan.

Heb je er ooit over nagedacht om make-up lessen te nemen?
Nee, eigenlijk niet. Lijkt me opzich wel erg leuk om een keertje te doen! Ik denk dat ik nog veeel te leren heb over mak-up haha.

Ben je een beetje klungelig als je je make-up aanbrengt?
Nee, dat valt wel mee. Eyeliner lukt meestal wel en mascara is ook niet geweldig moeilijk. Maar verder dan dat kom ik ook niet hoor.

Aan welke make-up fout heb je echt een hekel?
Te veel foundation vind ik echt niet mooi. Of aan te veel mascara, waardoor je wimpers meer lijken op spinnenpoten en alles aan elkaar plakt. Keep it real, en hou het bij 2 of 3 laagjes.

Hou je van felle make-up of natuurlijk ogende make-up?
Ik hou denk ik meer van natuurlijk. Bij andere mensen vind ik het wel super als ze knalrode lippen hebben ofzo, maar bij mezelf durf ik dit niet zo goed.

Van welke celebrity vind je de make-up echt prachtig?
Ik vind de make-up van Ariana Grande vaak erg mooi. Haar meest voorkomende make-up look is met zacht roze (in ieder geval een lichte kleur) op haar lippen. Maar haar ogen zijn juist wat donkerder waardoor ze mooi opvallen. Ook heeft ze mooie lange wimpers, maar dat kan natuurlijk net zo goed nep zijn haha. Sowieso ben ik wel een beetje fan van haar, en ik vind het bijzonder dat de kleur rood van haar haar iemand zó goed kan staan.

 
Stel: je moet de deur uit, maar je mag slechts 1 product gebruiken om je mee op te maken, welk product zou dat zijn?
Mascara!

Zou je het huis kunnen verlaten zonder make-up op?
Ik zou dat niet zo snel doen. Als ik toch de deur uit moet en ik heb niet zo veel zin om er mooi uit te zien, doe ik toch meestal een laagje mascara en concealer op. Dat is in een paar minuutjes gedaan en zo voel ik me toch iets fijner. Als ik er in de zomer geen zin in heb, pak ik een zonnebril uit de kast
en ga dan de deur uit. Simpel zat :)


Hugs and kisses, Susanne.
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten