woensdag 8 augustus 2012

Film reviews

Ken je dat, je hebt een sleepover of film avondje met je vriendinnen maar hebt geen idee welke film je moet gaan kijken? Ik heb dit best vaak, en ik dacht; ik ga jullie helpen. Ik heb de laatste tijd best vaak wat films gehuurd bij de videotheek bij mij in de buurt, hier ga ik jullie een review van geven. Dit zijn stuk voor stuk leuke films om met je vriendinnen te kijken dus misschien hebben jullie er wat aan. Kijk je mee ? :)

Abduction, deze is al een tijdje uit. Dit is een echte actie film. Normaal hou ik daar niet zo van en ik loop zulke films dan meestal ook gewoon voorbij. Maar het ging er dit keer om wie er in speelt; Taylor Lautner. Een vriendin van mij, Nienke, en ik zijn echt fan van hem, het is ook zo'n cutie! Dat maakt de hele film al een stuk leuker, haha. Maar achteraf was het ook gewoon een hele goede film. Het is spannend tot het eind maar heeft een goede afloop.
Het gaat over een jongen, Nathan Harper, die tijdens een schoolproject zijn foto vindt op een site met vermiste kinderen. Hij merkt als snel dat zijn ouders niet zijn echte ouders zijn en hij raakt in de war. Wie kan hij wel vertrouwen en wie niet? Iedereen is ineens opzoek naar hem en zij weten meer van hem dan hij over zichzelf weet. In de film gaat Nathan opzoek naar zichzelf, dit doet hij samen met zijn buurmeisje Karen, waar hij al een tijdje stiekem verliefd op is.
Er komt opzich best veel geweld in voor maar heel eng is die niet. En ik kan het weten want ik ben echt een watje in dat soort dingen, ik kan écht niet tegen enge films. Maar ik vond het heel leuk om naar te kijken :)
Acteurs/actrices; Taylor Lautner, Lily Collins

What's your number? Dit is een typische romantische comedie, en daar hou ik van! Deze film gaat over Ally die gaat uitzoeken met hoeveel verschillende mensen ze naar bed is geweest, en dit blijken er veel meer te zijn dan ze had verwacht, maar liefst 20. Ze wilt haar 'nummer' niet boven de 20 laten komen en gaat daarom al haar ex-vriendjes langs om te kijken of er toch misschien de ware tussen zat, ze krijgt hierbij hulp van haar overbuurman. Het is een grappige film en heeft een leuk einde, maar daarvoor moet je zelf de film maar even kijken ;)
Acteurs/actrices; Anna Faris

Zookeeper, ja weer een romantische comedie. Deze film is vooral grappig, het gaat over Griffin die werkt als dierenverzorger in de dierentuin. Na een tijdje komt hij zijn oude geliefde Stephanie weer tegen. Hij probeert haar terug te krijgen, maar merkt dat zijn baan als dierenverzorger in de weg staat. Daarom wil hij ermee stoppen, maar dit is tegen de wil van alle dieren. De dieren komen samen om te vergaderen en onthullen dan ineens dat ze kunnen praten. Ze helpen Griffin met het terug krijgen van Stephanie, zodat hij niet weg hoeft te gaan. Later komt hij erachter dat er iemand is die hem meer waardeert, iemand die geeft om hoe hij echt is en waarvoor hij niet hoeft te veranderen. Benieuwd?
Acteurs/actrices; Kevin James

The Tourist , dit is weer een actiefilm en dus ook lekker spannend. Het verhaal gaat over een vrouw Elise die al een tijdje achtervolgd wordt door de politie omdat haar geliefde, Alexander Pierce, veel geld heeft gestolen. Hij wordt overal gezocht. Om ze op het verkeerde been te zetten spreekt Elise in de trein een man aan, Frank. Hij is wiskunde leraar en een doodnormale man. Iedereen gelooft nu dat Frank Alexander is. Hierdoor komt hij nog flink in de problemen en er zijn veel achtervolgingen. Ook deze film heeft een verrassend einde, kijken dus!
Acteurs/actrices; Angelina Jolie, Johnny Depp

.
This means war is een hele leuke film, een romantische comedie maar er zit ook veel actie in. Tenminste dat vind ik. FDR Foster en Tuck Hansen zijn twee CIA-agenten en het zijn beste vrienden. Totdat ze erachter komen dat ze hetzelfde meisje daten. Ze besluiten het haar niet te vertellen dat ze elkaar kennen en laten haar uiteindelijk de beslissing maken. Tijdens de dates maken ze het elkaar niet makkelijk en houden ze elkaar constant in de gaten via spionage apparatuur. Wie zal ze uiteindelijk kiezen?
Acteurs/Actrices; Reese Witherspoon, Chris Pine, Tom Hardy

Dit zijn dus een paar voorbeelden van films die ik zelf erg leuk vond en misschien helpt dit je. Welke film vinden jullie echt top? Tell me all about it ;)

Hugs and kisses, Susanne