vrijdag 24 augustus 2012

baking cookies !

Laatst had ik een dagje niks te doen en ik ging ik gezellig met mijn zus koekjes bakken. We hebben een simpele bakmix bij de AH gehaald en zijn toen maar meteen aan de slag gegaan. Ik ben er best trots op hoe ze uiteindelijk zijn geworden, en het laatste koekje is een hele leuke :)

Benieuwd hoe de koekjes zijn geworden?





We begonnen natuurlijk bij het beslag mixen en daarna kneden, achterop de verpakking staat netjes uitgelegd hoe en wat. Daar hebben we leuke vormpjes van gemaakt en ze op de bakplaat gelegd. Daarna de oven in en wachten tot er een heerlijke koekjes-geur uit de oven komt en de kookwekker zegt dat de tijd voorbij is. Als de koekjes zijn afgekoeld kun je aan de slag met het leukste deel (na het opeten dan); versieren!

Dit kun je doen met glazuur (zelf maken met kleurstof, poedersuiker en water), decoratie stiften (deze kun je halen bij de AH) en versier spikkels.

Nog onversierd, net uit de oven.


Hier zijn een paar koekjes, versierd door moi. :)


Ik ben wel een klein beetje fan van hello kitty sinds ik van Anne een hello kitty hoesje voor mijn iPod touch heb gekregen. Helemaal blij ben ik ermee en hierdoor kwam ik op het idee om dit koekje te maken.  

'You only live once' ook wel 'YOLO' zegt wel genoeg eh? Leef je leven, geniet ervan, je weet niet wanneer het voorbij kan zijn... En wees jezelf, het leven is te kort om iemand anders te zijn.

Cupcake! Ik vond hem wel cute :)

Mustache, ah ik hou echt van snorren; aan kettingen en oorbellen of op shirts. En natuurlijk ook als koekje!

Nog een ding waar ik van hou; strikjes! Die maken alles leuker. Ik hou van strikjes voor in m'n haar of strikjes op shirtjes enzo. Samen met een vriendin van mij 'spaar' ik eigenlijk strikjes voor in ons haar, maar meer dan 7 zijn we nog niet gekomen haha.



En dan nu de leukste.. ;)





I wear beauty, dit koekje heb ik dus speciaal gemaakt voor onze blog. Ik vind het nu al superleuk om te doen en ik hoop dat Anne en ik er nog ver mee gaan komen.



Hier nog even alle koekjes die ik heb gemaakt bij elkaar. Best creabea toch? :)




Hierna heb ik de koekjes natuurlijk lekker opgegeten en ze smaakten erg goed, mmm. Hier ben je wel even zoet mee hoor, dus het is een leuke tip als je soms een dagje niks te doen hebt.

Hugs and kisses, Susanne.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten