donderdag 30 augustus 2012

kamer opruimen




Ik begon laatst met iets wat ik al de hele vakantie van plan was: m'n kamer opruimen. En dan vooral mijn kleding kast. Ik heb best veel kleren, waarvan ik de helft niet draag maar wel bewaar. Ik heb een hele berg kleding, sokken, riemen, haarbanden etc. weg gedaan. Daarna ben ik aan de rest van mijn kamer begonnen. En zoals altijd, kom ik dan leuke dingen tegen van vroeger. Het is voor mij echt mission impossible om niet afgeleid te raken tijdens het opruimen van mijn kamer. Benieuwd wat ik allemaal tegenkwam?



Als eerste kwam ik dit beeldje tegen van een zeemeermin. Ik herinner me nog dat we dit gingen maken op een kinderfeestje. Dit was in februari 2001, hier was ik dus nog maar 3 jaar. Wat een talent had ik toen, haha. De verf zit overal, behalve waar het hoort volgens mij. Maar toch leuk om zoiets terug te vinden.




Later kwam ik een stapeltje met pokémon kaarten tegen. Vroeger keek ik dit nog wel eens, maar ik was er geen diehard fan van ofzo. Toch heb een behoorlijk aantal kaarten, en hoe ik hier aan kom weet ik eigenlijk niet zo goed. Ik was niet echt bezig met het verzamelen van die dingen, maar ik herinner me nog wel dat ik vooral de pokémons wilde die er schattig uitzagen. Een paar van deze kaarten heb ik van mijn neefje gekregen, en ook een paar van jongens uit mijn klas als ik het goed heb. Hier werden wij vroeger dus mee vermaakt, best grappig, want het zijn maar kaarten.. Geen idee wat we er zo leuk aanvonden, haha.




Deze map lag ergens in een la verstopt. Een zelfgemaakte map met heel "mooi"opgeschreven: het tekeningen boek.

Ik heb heel veel getekend vroeger, en ik vind het nog steeds wel leuk om te doen. Alleen heb ik er nu niet zo veel tijd meer voor, vanwege school. Oh my, om sommige tekeningen heb ik echt heel hard moeten lachen, ik zal de leukste laten zien.


 
Dit is een eigen gemaakte Diddle valentijnskaart, ik dacht serieus dat ik deze zou kunnen verkopen. Samen met mijn buurmeisjes maakte ik zulke kaarten om vervolgens langs de deuren te gaan en ze te verkopen. Het geld ging naar een goed doel zoals het WNF, wat een voorbeeldige kinderen waren wij.. :) Vaak hadden we rond de 6 euro en daar waren we reuze blij mee.



Ik vond disney films géweldig vroeger en ik tekende dan ook vaak prinsessen. Hier heb je bijvoorbeeld sneeuwwitje. En linksbovenaan zie je de welbekende zon in het hoekje. Zo werd een zon àltijd getekend, en wolken waren ook altijd blauw.


En Assepoester. Ik kon echt zo mooi in kleuren vroeger, haha not.


En Jasmine, nou jongens deze is echt prachtig haha. Ik was echt een tekentalent, al zeg ik het zelf. Ik moest echt lachen toen ik deze zag. Een groot lichaam met een mini hoofdje er boven op. En dan vooral die twee armen. Maar ja, ik was pas 4 jaar ofzo, je kan me niks kwalijk nemen.

 

Dit zijn de dingen die ik ben tegen gekomen. Ik vind het erg grappig om zulke dingen terug te zien. Kamer opruimen is dus niet altijd zo vervelend. Ik heb me best vermaakt :)

Hugs and kisses, Susanne.



2 opmerkingen: